Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

10 tuti alvástipp, nem csak várandósoknak!

Közzétéve: 2007. 06. 14. Írta: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ahogy közeledik a szülés ideje, egyre gyakoribbá válhatnak az alvással kapcsolatos problémák. Stressz? Idegeskedés? Rossz közérzet! Olvasd el, mit tégy ellenük!
A terhesség hónapjai alatt, - különösen az utolsó 2-3 hónapban, - bizony egyre gyakoribbak az alvással kapcsolatos problémák. Ezeket részben az állandósult idegeskedés, a stressz, kisebb részben a hormonális hatások, nagy részben pedig a rossz közérzet okozza. Ennek oka főleg abban keresendő, hogy várandósság előrehaladtával egyre komolyabb gondot okoz kényelmes testhelyzetet találni. Emellett a hugyhólyagra is egyre nagyobb teher rakódik a baba növekedésével. Összegyűjtöttünk néhány tippet azért, hogy segítséget kapj a kielégítő alváshoz, a megfelelő minőségű pihenéshez.
Cikkünk azoknak is segít, akik közelálló családtagként élik meg a terhesség pillanatait!

Kos Igyál elegendő folyadékot!

Ez terhességed idején éppúgy fontos szerepet kap, mint életed egyéb időszakaiban, nemcsak a folyadékpótlás fontossága, hanem minél jobb közérzeted elérése érdekében. Ugyanakkor kerüld a jelentősebb folyadékfogyasztást közvetlenül a lefekvés előtti órában, hisz az éjszakai felébredések oka ez is lehet! Könnyen felboríthatja alvási folyamataidat a mellékhelyiség éjszakai felkeresése.

KosMozogj!

Attól, hogy várandós vagy, még ugyanúgy szükséged van mozgásra. Végezz rendszeresen könnyed tornagyakorlatokat, ez segít megőrizni egészségedet, javítja a vérkeringést, segíti az emésztést, és elkerülhető a túlzott hízás. Egy kis esti torna könnyebben elálmosít! Kerüld viszont a megerőltető gyakorlatokat az esti órákban, hisz azok adrenalint szabadítanak fel, amely nagyobb éberséget hoz.

KosCsökkentsd a stresszt és az állandó aggodalmaskodást!

A pihentető éjszakai alvásnak ezek alapvető feltételei. Az állandó morgolódás, aggodalmaskodás, idegeskedés még nem old meg semmit, ha úgy érzed nagy a baj, inkább beszéld meg
valakivel a problémát, ez nyugtató hatással lehet rád! Keress családod és barátaid társaságát, kérj segítséget, és ne szégyeld azt sem, ha szakemberre lenne szükséged, aki meghallgatja égondjaidat, és segíthet megoldani a helyzetet!

KosKészíts időbeosztást, légy rendszeres!

Tervezd meg az estéidet, úgy, mint egy órarendet! Igy jelentősen könnyebbé válhat az utolsó ébren töltött néhány óra, majd pedig az alvás. Legyen néhány olyan momentum minden este, ami állandóan ismétlődik! Ezek az időszakok mindig legyenek nyugtatóak!

KosAlvás közbeni testhelyzeted nagyon fontos!

A III. trimeszter (25. - 40. hét) közben inkább a bal oldalaon feküdj, így segíthetsz abban, hogy a vér áramlása a lehető legkedvezőbb legyen a magzat számára. Kerüld órákon át tartó háton fekvést! A baba növekedésével fokozódik az a mechanikai nyomás, ami háton fekve a gerinc mellett futó erekre nehezedik. Könnyen összenyomódnak nemcsak a bélfodorban levő erek, de elsősorban a hasi fő véna, amiatt az alsó tesfélben pang a vér. Késő terhességben ez akár komoly rosszullétet is okozhat (véna cava szindróma).

KosHogyan kerülheted el a gyomorégéssel együttjáró kellemetlenségeket?

Az étkezéseket követő 1 - 2 órában ne feküdj le! Gyomorégés ellen polcold fel a fejed! Kerüld a fűszeres, savas élelmiszereket, tejet, erősensült ételeket, ezek csak tovább fokozák a gyomorégést.

KosNapközben is szunyókálj!

Ezzel jelentősen csökkentheted a kimerültséget. Már fél óra is segít közérzeted javításában, a stressz feloldásában.

KosTámaszd alá!

Ma már sokféle, kismamáknak kifejlesztett párnához juthatsz hozzá, de megteszi az otthoni is! Ha szükségesnek érzed, támaszd alá testedet ott, ahol kényelmetlennek érzed az ülést/fekvést. Ha az oldaladon fekszel, akkor a térded vagy hasad alá elhelyezett párna óriási segítség lehet.

KosGyökeres változások étkezési szokásaidban!

Felejtsd el a koffein és az alkohol fogyasztását! Hányinger vagy émelygés ellen a könnyű ételek, enyhén ízesített kekszek segíthetnek. Egyél változatosan, gondolj a babára is! A megfelelő étkezés kialakításával csökkenhet az éjszakai nyugtalanság és állandó álmatlanság.

KosBaj van!?

Ismétlem: ne félj orvoshoz fordulni, ha gondjaid adódnak.