Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

A gazdasági válság okozói gonosz koboldok?

Közzétéve: 2009. 12. 18. Írta: GÉM Klub
Értékelés
Ez a cikk 2743 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
2009. októberében megjelent a „Krysis” társasjáték az Esseni Játékkiállításon, mely a nemzetközi játékvilág legjelentősebb eseménye. A Rubik kocka óta nem volt ilyen sikeres magyar játékfejlesztés...
Komoly lépés a magyar játéktörténelemben!

Bemutatták az első magyar fejlesztésű társasjátékot, amit nagy nemzetközi kiadók is megvásároltak
   
KRYSIS: az első nemzetközi kiadású magyar társasjáték

A gazdasági válság okozói gonosz koboldok voltak



2009. októberében megjelent a magyar fejlesztésű „Krysis” társasjáték az Esseni Játékkiállításon, mely a nemzetközi játékvilág legjelentősebb eseménye. A Rubik kocka óta nem volt ilyen sikeres magyar játékfejlesztés, korábban még soha nem jutott ki ezelőtt magyar játékkiadó által fejlesztett játék a nemzetközi piacra. A Krysis egyszerre jelenik meg Magyarországon, Németországban és az USA-ban, és készül már a francia és az olasz kiadás is.

A Krysis egy felnőtt stratégiajáték. Témája ironikusan vicces fantasy környezetben mutatja be a gazdasági válság vélt-valós okait. A fejlesztők tudják, mi okozta a gazdasági válságot, a gonosz koboldok.

A Krysis a GÉM KLUB Első Magyar Játékkiadó fejlesztése. Az eredetileg baráti társaságként rendszeresen társasjátékozó Gémklub 2001-től már társasjáték-kiadással és társasjáték-kereskedelemmel is foglalkozik, néhány éve pedig a Gémklub társasjáték-webáruházat is létrehozták. A megszállottakból álló csapat évről évre hozza be Magyarországra a külföldi újdonságokat. Az idei Év Játékát például a Dominiont és az Év Gyerekjátékát, az Elvarázsolt Labirintust már tavaly ősszel, azok megjelenésekor felfedezték Essenben, és megállapodtak a kiadókkal a magyar kiadás elkészítéséről. A Krysis szerzőin, Ágó Zoltánon és Aczél Zoltánon kívül jelentős szerepet kaptak a társasjáték megalkotásában a grafikusok és a tesztelő csapat is. Összesen négyévi együttműködésnek köszönhetően született meg az első nemzetközi kiadású magyar társasjáték.

A német kiadást a Heidelberger játékkiadó készítette, amely a legnagyobb német forgalmazó is egyben; fantasy, horror, sci-fi témájú stratégiai vagy szerepjátékok, családi és partijátékok egyaránt szerepelnek a palettájukon. Az angol nyelvű kiadó az a Rio Grande Games, akiknek a nevével szinte minden társasjátékos találkozott már: saját fejlesztésű játékaik (mint a Dominion) mellett ők adják ki a legtöbb európai stílusú játékot Amerikában (például a Carcassonne-t, a Tikalt vagy a Zoolorettót). A Krysis tehát igazán kiemelkedő kiadók tetszését nyerte el, és társasjátékok elit csapatába került be ez által.

A társasjáték alaphelyzete a következő:

Hajdan vala a luxus és az őrült tékozlás kora. A népességen eluralkodott a túlzott dekadencia, és már csak a háborúkra és hasonló hétvégi, fantáziavilágbéli szórakozásokra maradt ideje. A tévúton kóválygó gazdaság ingatag civilizációt hozott létre, amelyben pánik és káosz bőségesen akadt, viszont hiányzott minden egyéb. Idővel, miután felélték az összes erőforrást, elzálogosították a mágiát, és az összes fejlesztést elfelejtették. Új divatőrület hódítja meg a világot. Mindenki tárgyi leleteket gyűjt: a régi korok fegyvereit és szállítóeszközeit, valamint kristályokat. Küldd hát harcba te is az ügynökeidet! A kijátszott ügynökeid képességei összeadódnak. Ha győzni akarsz, jól kell kombinálnod: legyen elegendő sebességed, harci erőd és szállítási kapacitásod éppen a megfelelő pillanatban! Kinek lesz végül a legnagyobb értékű kristály- és leletgyűjteménye? Úgy tűnik, a történelem folyton egyetlen jelszót ismétel: „Ami kell, azt vedd el!”.

Játékosok száma: 2–4, életkor: 10+; játékidő: 45–90 perc