Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Amilyen a T betűd, olyan a jellemed!

Közzétéve: 2009. 01. 09. Írta: Elixír magazin Forrás: freespirit.hu
Értékelés
A grafológus elárulja... Ha ismered a kézírásod, önmagad is jobban megismerheted. Pillants bele a grafológia világába, s ismerd meg magad!

Keresztény szimbólum

A kereszt szárai irányaikkal információkat adnak arról, hogy milyen jellegű találkozási pontot jelképez az adott kereszt. A keresztények szimbólumaként használatos függőleges és vízszintes irányok kereszteződéséből kialakuló jelkép az isteni erők hatását szimbolizálja a földi életre, az anyagra. A vízszintes vonal ebből az állandóságot, az idő múlását, jelenlétét jelzi, ezért alkalmas a földi élet fogalmának kifejezésére.

A függőleges mindenkor összekapcsolódik az értékesség, a hierarchia, az aktivitás fogalmaival, mert - az ember izomzatának felépítése miatt - már a leírása is sokkal energiaigényesebb mozdulat, mint a vízszintesé. A felfelé mozgás számunkra általában az egyik legmeghatározóbb erő, a gravitáció által megnehezített, így a legtöbb erőkifejtést igénylő mozgásforma. Annak, amit fölülre helyezünk - antropomorf gondolkodásunk szerint -, rögtön több energiát tulajdonítunk, amelynek segítségével feljuthatott arra a szintre.

Így azok a fogalmak, amelyeket valamiképpen a felsőbb régiókhoz sorolunk, mindig összekapcsolódnak az értékességgel, a hatalommal és az irántuk való vágyakozás érzésével. Az a vonal tehát, amelyik felülről indulva áthatja a vízszintest, így jelentheti az isteni erőt, hatást, akaratot, amint leereszkedve találkozik a mi vízszintes létsíkunkkal, nagy mélységben áthatva azt.

Vonalak konfliktusban

Két vonal vagy irány kereszteződése minden esetben egy konfliktushelyzet, két eltérő szándék nyílt találkozásának jelképe. Ebből a nézőpontból a találkozási ponton szerepet kap az erő, az akarat, a megmérettetés, az énvállalás, az önbizalom, valamint a konfliktusok vállalásának képessége is. Ezek a fogalmak ugyanis szorosan kötődnek az akarat minél teljesebb érvényre jutásához, egy másik akarattal való találkozásának pillanatában.

Akkor is szükségesek a fenti tulajdonságok, ha ez a találkozás nem harcias, csak egy aktivitás valamilyen passzív ellenállásba, akadályba ütközéséről van szó. Az alkotó, aktív energia nyomot hagy a passzív anyagon, létrejön az alkotás. Annál jobban alakítja saját képére az anyagot a megmunkáló erő, minél több energiával, minél nagyobb elszántsággal, minél kevesebb félelemtől korlátozva teljesedhetik ki a befogadó közegben. A grafológia az áthúzásokat mindenhol a határozottság, a megmérettetés felvállalásának és igénylésének értelmezi.

Hányszor húzod át?

Az az írás, amelyben az átlagosnál több áthúzást találhatunk (például a "z" betűn is, de akadhatnak egyéni betűformálások is, amelyeket áthúzásokkal alakít ki az író), olyan emberre vall, aki ezekkel a tulajdonságokkal fokozott mértékben rendelkezik. Az olyan írás, amelyben gyakran elmaradnak, nem hangsúlyosak, vagy más módon, a konkrét kereszteződést elkerülve valósulnak meg az áthúzások, olyan emberre vall, aki nem szeret az előtérbe kerülni, még pozitív eredményeit is igyekszik nem nyilvánosságra hozni, "nem sok vizet zavarni".

Vegyük szemügyre kissé részletesebben a "t" betű áthúzását mint a kézírásban előforduló leggyakoribb kereszteződést! Ez a forma a fentebb említett kereszthez hasonló: egy függőleges és egy vízszintes metszi egymást.

Mennyire értékeled önmagad?

A "t" áthúzásakor grafológiai értelemben az történik, hogy egy függőleges értékskálán kijelöljük azt a helyet, ahová magunkat érzéseink szerint elhelyezzük. Az, hogy magunkat milyen értékesnek látjuk, sokkal inkább az önbizalom függvénye, mint a magas társadalmi elismerésé. Az "értékesség" fogalma természetesen nem abszolút értelemben mérhető, inkább azt fejezi ki, hová helyezzük magunkat a többi ember között a kimondatlan "rangsorban", mennyire tudunk és szeretünk vezető szerepet vállalni, mennyire igényeljük, hogy minket vezessenek.

 

  • A magas "t" -áthúzás azt mutatja, hogy az író szívesen vállalja, igényli a vezetést. Magas "t"-áthúzás Az alacsony éppen az ellenkezője: vezetettségre vágyást fejez ki.
  • Alacsony "t"-áthúzás: az áthúzás helye ideális esetben a függőleges fele, ekkor mondhatuk a legkiegyensúlyozottabbnak magunkat ebben a kérdésben. Ám ha az áthúzást a toll felemelése nélkül alakítja ki valaki, a magasság kissé alacsonyabban is ideálisnak számít.
  • Hurkos "t"-áthúzás: a kettős "t"-áthúzás azt fejezi ki, hogy az írója két állandó társadalmi környezetben mozog, amelyekben a helyzete, a megítélése nagyon eltérő (például a munkahelyen és a családban), és mindkettőbe igyekszik belehelyezkedni, az ottani elvárásoknak megfelelni.
  • Kettős "t"-áthúzás: külön szeretnék szólni arról, amikor a "t" az írás egészéből kiemelkedve, az írás folytonosságát megszakítva, kis szimbolikus keresztekként jelenik meg egy kézírásban. Gyakran előfordul ez olyanoknál, akiknek az életében fontos szerepet kap a kereszt szimbóluma, a kereszténység, a vallás. Előfordulhat azonban olyan írásban is, ahol nincs szó ilyenről. Ebben az esetben a megjelenése azt mutatja, hogy az író úgy érzi, egész életében kénytelen egy számára sorsszerű helyzetben áldozatként élni. Gyakran fejlett felelősségérzettel rendelkező, együttérző emberek írásában találkozhatunk ilyen jellegű "t" betűkkel.
Forrás: freespirit.hu