Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Vénusz-diéta-ciklus

Közzétéve: 2008. 05. 16. Írta: Dizzz Forrás: Hoxa.hu
Értékelés
Ez a cikk 3326 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Hallottam egy nagyon érdekes dolgot a Vénusz diétáról, miszerint kapcsolatba hozható a ciklusunkkal. De mit is jelent ez pontosan? Nézzük a részleteket!
Érdekes lehet mindazok számára, akik pusztán diétáznak, érdekes lehet azoknak is, akiknek kérdéseik vannak a ciklusuk tekintetében, és érdekes lehet azoknak, akik kipróbálják, milyen hatással van együtt a kettő a szervezetükre. Nos, ezt szeretném veletek megosztani, van benne némi érdekesség. Mindenkinek sikeres fogyást, és okosodást kívánok!

A menstruációs ciklus:

1. fázis>>
Megjött a menstruáció. A szervezetednek mindenekelőtt egy dologra van szüksége: nyugalomra! Az alacsony ösztrogénszint miatt éjszaka ilyenkor jobban alszunk, ezért napközben sokkal jobb a teljesítőképességünk.
Az első fázis az 1-7. nap. Innen kell számolni, a ciklus első napja a menstruáció kezdete. A vérzés hossza egyénileg eltérő (általában 3-7 nap). Szervezetünk ilyenkor nagyon lassan növelni kezdi az ösztrogén termelését. Ezek a hormonok befolyásolják érzelmeinket, erősítik csontjainkat, kerekítik domborulatainkat (?!?!?), feszesen tartják a bőrünket és hatással vannak a fogyásra. A ciklus első napjaiban a szervezet erőteljesebben termeli az alvásért felelős hormont, a melatonint. Ennek következtében jobban és mélyebben lehet aludni, reggel pedig energikusabban ébredni még akkor is, ha azon nők közé tartozunk, akiknek ezekben a napokban fáj a hasa. A vérrel együtt a felgyülemlett salakanyag és a víz is távozik a szervezetből, aminek következtében a súly kb. egy kilóval csökken.
Ilyenkor a szervezetnek szüksége van a palástfű-vagy málnalevél teára, illetve az első napokon a gyömbér és a fahéj kiváló görcsoldó.
Ezen időszakban a bőr fakó, a haj ronda, ennek is az alacsony ösztrogénszint a felelőse. Ehhez sok répát kell enni, fontos a biotin is, mely a tojásban, rizsben található, és az E-vitamin, ami a paprikában, lenmagban-ezek teszik rugalmassá a hajszálakat.

2. fázis>>
Az ösztrogénszint hirtelen felszökik. Itt az idő, amikor a leghatékonyabban lehet fogyni.
Ilyenkor általában sokan szépnek, szexinek és boldognak érzik magukat, ennek oka az ösztrogén és a tüszőérést serkentő hormon jelenléte. Ezek termelődése az ovuláció előtt tetőzik a szervezetben.
Energikusnak, erősnek érezzük magunkat, kedvünk kitűnő, hajunk fényes, bőrünk feszes.
Fontos információ! Ez az időszak a legkedvezőbb a narancsbőrkúrához!
Ilyenkor a test felkészül egy lehetséges terhességre és minden energiáját az ovulációra összpontosítja. Ilyenkor kevésbé vagyunk éhesek, étkezési szokásainkon könnyebben tudunk változtatni.
Már a ciklus 14. napjától érdemes odafigyelni az elégséges magnéziumbevitelre, mert ez jelentős szerepet játszik a mensi előtti fájdalmak csökkentésében. Ez az anyag megakadályozza a fájdalmas méhösszehúzódásokat

3. fázis>>
A peteérés (ovuláció) után szinte azonnal csökken az ösztrogén mennyisége, a progeszteronszint pedig rohamosan emelkedik. A méh nyálkahártyája újra kezd felépülni, megnő az étvágy.
Ez a fázis a peteérés vége (16-22.nap). A harmadik héttől emelkedni kezd a progeszteronszint. Ennek faladata, hogy méhünket egy esetleges terhesség esetén felkészítse a megtermékenyített peték beágyazódására.
A nyálkahártya lassan felépül, testhőmérsékletünk emelkedik.
A 18. naptól felgyorsul az anyagcsere, és a szervezet a hormonszint növekedésének köszönhetően több energiát éget el.
Előfordulhat, hogy a hormonváltozás hatására több vizet raktároz el a testünk. Ez nem gond, a mensi jelentkezésekor magától eltűnik majd. ha ez mégis zavaró, csalán vagy nyírfalevél teával kompenzálható.
Naponta 2-3 liter folyadékbevitel szükséges.
Ha sok gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, nagy mennyiségben juttatunk a szervezetünkbe értékes ballasztanyagokat, melyek az emésztést segítik. Ebben a szakaszban ez nagyon fontos, mert a progeszteron ellazítja a beleket, ettől ellustulnak, ami puffadáshoz, székrekedéshez vezet.

4. fázis>>
Csökken az ösztrogén-progeszterénszint is. A következmény: premenstruációs tünetek, idegesség, ingerlékenység, farkasétvágy.
Ez a 23-28.nap. A mensi kezdete előtt a szervezetben csökken az ösztrogén és progeszteronszint. Ez sok kellemetlen dologgal jár együtt.
A vérzés előtti napokon a hormonok elszabadulnak és a legjámborabb nők is képesek a legdurvább pokróchoz hasonlítani.
Ehhez migrén, vagy depresszióhoz hasonló tünetek társulhatnak, aminek az alacsony szerotoninszint az oka. Ez a hormon felelős a vérzés előtti farkaséhségért és az édességek iránti vágyért is.
Ilyenkor célszerű fogyasztani B6 vitamintartalmú ételeket, mint a hüvelyesek, rizs, hal, hús, burgonya.
Ezek nyugtatják az idegeket és boldoggá tesznek.
Forrás: Hoxa.hu