Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Átkozott görcsök havonta? Harcolj ellene banánnal!

Közzétéve: 2008. 01. 31. Írta: Kobera Enikõ, Szantál Forrás: Oberbeil és Lentz: Növényi gyógyszerek c. könyve nyomán
Értékelés
Sok nőt kínoz fejfájás a menstruációs vérzés előtti napokban. Ennek zavarai, a változás korával járó rendellenességek, a hormonháztaratás megváltozása...
...vegetatív zavarok, gyengeség, a menstruáció előtti feszültség sok nő életét keserítik hónapról hónapra.

Tünetek
- fájdalmas, túlságosan gyenge vagy kimaradó menstruációs vérzés
- a klimaxot (változás kora) gyakran kísérik hőhullámok, izzadékonyság, szédülések, szívdobogás, légszomj
- a libidó csökkenése, ingerlékenység, vizelési zavarok

Oka
Sokféle oka lehet, de alapvetően a menstruációval járó bonyolult, hormonális ciklusváltozásokkal függ össze; szerepet játszik továbbá a stresszhatás és a helytelen táplálkozás is. Ritka az olyan eset, amikor csak egyetlen tényező tehető felelőssé a női bajokért, de gyakran előfordul, hogy bizonyos tápanyagok hiánya a baj forrása.

Kezelése
A meleg, illetve forró hőmérséklet segíthet az altesti panaszokban. Kerülni kell a stresszhelyzeteket és a túlterheltséget. A vázrendszer rendszeres fizikai terhelése, sportolás, torna és a szabad levegőn, napfényben való tartózkodás előnyösen hat az általános anyagcserére. A mellekben jelentkező feszülés, idegesség vagy alvászavarok esetén gyakran segít a szójakészítményekben, avokádóban, olívabogyóban, babban és kukoricában lévő E-vitamin.

Gyógyítás gyümölccsel és zöldséggel
A menstruációs időszakban a panaszokat kiváltó, gyakran megemelkedett hormonértékeket káliumban dús, fehérjékben és sóban viszonylag szegény táplálkozás csökkentheti. Ideális táplálék az avokádó, de hasonlóképpen jó hatású a só nélkül elkészített brokkoli, banán, zeller, a káposztafélék, valamennyi hüvelyes, spárga, burgonya.

Célzott tápanyagpótlás is javíthatja ilyenkor a hormonszintet, és csillapíthatja a panaszokat, ilyen tápanyag a B6-vitamin (szójabab, banán, brokkoli, spenót, avokádó, káposzta, karfiol, bimbóskel, kukorica tartalmazza), a magnézium (szójában, minden sötétzöld színű leveles főzelékfélében és salátában, banánban, burgonyában, paradicsomban, a hüvelyesekben), karotin (a sárga, vörös vagy zöld gyümölcsökben, zöldségekben).

A női mivolt elfogadása
A női bajok hátterében ma is gyakran állnak lelki problémák. Akadnak nők, akiknek nehézséget okoz biológiai szerepük megtalálása. Ennek kultúrtörténeti okai lehetnek, voltak korok, amikor a menstruációt valamiféle tisztátalanságnak tekintették, vagy manapság, amikor a reklámpropaganda álomkarcsú szépségideált állít elénk, amelynek lehetetlenség megfelelni.

A lelki eredetű vagy azok által súlyosbított női bajok megelőzésének legbiztosabb módja a női mivolt és nemiség idejekorán történő elfogadása. A serdülő előtt a szülők ne tekintsék tabu témának a menstruációs vérzést, ellenkezőleg, időről időre hozzák szóba ezt a témát, komolyan, de mégis fesztelenül, könnyedén. Minden, a gyermekkorban vagy a pubertás idején elfojtott lelki dolog a későbbi neurotikus zavarok melegágya lehet, és ez a fiúkra is vonatkozik.

Stressz helyett sport
A szabad levegőn végzett rendszeres testmozgás elsegíti a rendszeres menstruációt is. Viszont a versenysportolók között nemritkán teljesen megszűnik a menstruációs vérzés. Ne csak a sport okozta stresszt kerülje el, aki női bajokkal küszködik. Túlterhelése a munkahelyén vagy otthon, a családjában, ugyancsak okozhat ilyen problémát, amelynek gyakran komoly pszichés összetevői lehetnek.
Forrás: Oberbeil és Lentz: Növényi gyógyszerek c. könyve nyomán