Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Napi Tarot Üzenet

Minden napi Tarot

üzeneted - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

Tippek az őszi depresszió ellen!

Közzétéve: 2017. 10. 13. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés

Néhányunkat már egészen korán elkap a kór: fáradtnak érezzük magunkat, kedvetlennek és motiválatlannak. Az idő kezd ősziesbe fordulni… - csak esik, meg esik, fúj a szél, hűvös van.

Íme kész is a recept egy jó kis őszi depresszióhoz.

Egész nap csak aludnánk, folyton édesség vagy valami zsíros után ácsingózunk, nehezünkre esik elmenni sportolni, vagy találkozni valakivel, esetleg csak munkába indulni: a nyárról az őszre való átállással bizony sokunknak meggyűlik a baja.

A különbség az őszi melankólia és a depresszió között

Az orvosok szerencsére megnyugtatnak minket: ősszel és télen kissé nyomottnak lenni teljesen normális dolog. Az ember ilyenkor gyakran levertnek érzi magát. Ez a lehangoltság nem veszélyes és nem ok az aggodalomra. Csak 2 hét általános rossz hangulat, állandó fáradtság és gyengeség esetén érdemes felkeresni egy orvost, mert ebben az esetben valóban lehetséges, hogy szezonális depresszióról beszélhetünk! Ezt akár fényterápiával is lehet kezelni, így a páciens már néhány nap után jelentős változást fog érzékelni.

Mi segíthet az őszi levertség ellen?

A titok hátterében a fényhiány lappang! Nyáron dúskáltunk a napsütésben, most viszont minden szürke és sötét. A testünk ezért kevesebb Serotonin nevű boldogsághormont termel, sokkal inkább áll rá viszont a Melotonin nevű fáradtsághormon termelésére.

1. tipp: Menj ki a szabadba!

Akkor is, ha esik! Még esőben is világosabb van, mint a négy fal között lámpákkal! A szakértők legalább napi negyedórát ajánlanak, de még jobb fél óra a friss levegőn. Ez lehet egy séta a pékségbe, esetleg egy rövid ebédszünet hét közben, vagy akár egy kutyasétáltatás a parkban. A szolárium egyébként nem felel meg egy fényterápiás kezelésnek, ugyanis a fényt nagy százalékban a szemünkön keresztül kell felvenni, ami a szoláriumban nem lehetséges.

2. Mozgás!

Tudjuk, hogy nehezedre esik, - nekünk is… Legszívesebben a takaró alatt kuporognál egy csésze forró kakaót hörpintgetve. Viszont ennél sokkal erősebb vagy és tudod, hogy hetente legalább 3-5 alkalommal szükséged van napi fél óra mozgásra! Menj sétálni a barátokkal, fuss egyet a parkban, menj tánctanfolyamra a kedveseddel, vagy biciklizz el a boltba! A mozgás elüldözi a rossz hangulatot és sok boldogsághormont termel szervezeted számára. Ráadásul így letornászod az esti csokoládé jutalmadat is!

3. Helyes táplálkozás!

Biztosan sejted már: sok gyümölcs és zöldség fogyasztása ajánlott a hideg évszakokban is! Így sok vitamint és ásványi anyagot juttatsz szervezetedbe és még energikusabbá is válsz tőlük. A banán, a mogyorófélék, a tejtermékek, a teljes kiőrlésű kenyér, a szárított gyümölcsök is fittebbé tesznek, segítik a szervezetben a boldogsághormonok termelődését. Nagy öröm a nassolóknak: a csokoládé tényleg boldoggá tesz, főleg, ha keserű változatát választod! A fűszerek felmelegítenek és aktivizálnak, emellett pedig feltuningolják ételeidet is!

4. A szociális kapcsolatok ápolása!

Találkozz sokat a neked kedves emberekkel, nevessetek együtt és a rossz idő miatt eszedbe se jusson lemondani a találkákat! A megosztott öröm=dupla öröm, a megosztott bánat=félbánat, - ezt tartsd észben!
Forrás: Ezoterikus.hu

Bezárás