Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Két Ösvény Tarot

Napi Tarot üzenetek - katt ide!

10 tipp kiborulás ellen - erősítsd az idegeidet!

Közzétéve: 2020. 01. 22. Írta: Sáfrány Zsófia Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 66 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Nem csak a mindennapi táplálkozásunkkal erősíthetjük az idegeinket, hisz természetesen a sikerhez számos összetevő is hozzájárul…

1, stressz leépítése
2, szünetek beiktatása
3, hétvégék pihenésre való felhasználása
4, szabadságra utazás, ha az ember erőtlennek érzi magát
5, több alvás
6, kevesebb dohányzás
7, kevesebb alkohol
8, kevesebb kávé
9, lárma elkerülése
10, időpontok eltolása, ha túl sokat vállaltunk fel
11, és a legfontosabb: a "nem" szó megtanulása!

Szintén fontos, hogy a nagy feladatokra mindig jól felkészüljünk és erősítsük magunkban a "sikerülni fog" érzését! Egy igen megterhelő nap előtt vegyünk egy pihentető fürdőt és aludjunk legalább 8 órát!

Nyugtató fürdők

Ideális lehet az idegek számára egy citromos fürdő, amihez csupán 8 db, héjastól apróra vágott citromra lesz szükségünk, melyet néhány órára hideg vízbe áztatunk és a citruslevet egy szűrőn, vagy akár a tenyerünkön át leszűrve a kádvízbe öntünk.
Az idegeinket gyógynövényes fürdőkkel is erősíthetjük, melyhez használhatunk citromfüvet, rozmaringot, vagy akár lucfenyőolaj. A legjobb, ha a fürdőt egy órás pihenés követi az ágyban!

Akupresszúra

Vannak természetesen akupresszúrás fogások is az idegesség ellen: keressük meg a jobb csuklónkat keresztező ráncot és haladjunk pontosan a közepe felől három ujjnyira a kar irányába! Pontosan ez az a pont, melynek közepébe a bal kezünkkel apró köröket kell rajzolnunk! Kis nyomást is gyakorolhatunk rá, miközben többször megismételjük a gyakorlatot!

Gyakorlatok idegesség levezetéshez

Feküdjünk le egy sötét szobában, vagy menjünk korábban lefeküdni este és hallgassunk valamilyen megnyugtató zenét! Mozart például kitűnő idegesség ellen!
Egy másik gyakorlat: üljünk le egyenes háttal és nyomjuk a nyelvünket a szájpadlásunkhoz, miközben az orrunkon keresztül lélegzünk, a szájunkon keresztül kifújjuk a levegőt! Közben az ujjbegyeinket érintsük szorosan egymáshoz, - ez a gyakorlat egy percig tart!

Természetes trükkök az idegek erősítéséhez:

- citromfűtea
- macskagyökértea
- orbáncfűtea
- kamillatea
- levendulavirágtea
- komlóvirágtea
- egy pohár langyos tej mézzel
- egy alma vágjunk apró kockákra héjastól, majd öntsük le egy kanna forró vízzel. Hagyjuk állni egy óráig és édesítsük italunkat mézzel!

Trükkök sietősöknek

Ha nincs idő teákat főzögetni, vagy akár útközben vagyunk, akkor is vannak természetes nyugtatószerek idegeink lecsendesítésére:

- egy kanál méz
- 3 csepp levendulaolaj a zsebkendőnkre csepegtetve, - így egész nap többször is beleszagolhatunk az üdítő illatba, de akár otthon is csepegtethetünk a párologtatóba néhány levendulás illóolajat
- egy banán
- néhány kardámom elrágcsálása
- orbáncfűlé, a legjobb 2 ek. vízzel felhígítva!

Légzőgyakorlatok az idegesség leküzdéséhez

A légzésnek - nem is gondolnánk, - mennyire fontos szerepe van az idegesség elleni harcban is. Üljünk le, vagy álljunk meg egy pillanatra, hunyjuk le a szemünket és tapintsuk ki a jobb kezünkkel a bal karunk pulzusát! Közben lélegezzünk be 4 pulzus ideje alatt, majd ki szintén 4 pulzus ideje alatt! A belégzésnél töltsük meg először az alsó hasfalunkat, majd a felsőt is! A kilégzés szintén először az alsó hasfalról indul a felső hasfal irányába. Koncentráljunk és képzeljük el a folyamatot légzés közben!

Az életmód változtatással is lehet sikerese leküzdeni az idegességet!

A már fent is említett pontok, mint a dohányzás, alkohol fogyasztás befejezése, a kikapcsolódás, az apró szünetek tartása mellett vannak még más gyakorlatok is, melyek erősítik az idegeinket:

Üljünk le egyenesen egy székre, tegyük a lábainkat a talajra úgy, hogy a felsőtestünk a talpunkra való támaszkodástól magától kiegyenesedjen, közben hagyjuk a kezünket a combunkon! Dőljünk előre, annyira, amennyire még jólesik és közben egy hosszú "uuuuhh"-t zümmögjünk magunk elé! A legjobb, ha a felsőtestünkkel rádőlünk a combunkra, miközben továbblélegzünk! Ezután az "uuuhhh" hangot folytatva, a gerincünk minden egyes porcikáján lépésről-lépésre haladva, egyenesedjünk fel! A gyakorlatot többször ismételjük meg, - a legtöbb embernek utána kötélből lesznek az idegei!

Ideges gyerek? Azonnal forduljunk orvoshoz!

Fontos, hogy ha gyermekünkön látjuk az instabilitás, a túlzott stressz jeleit, egy orvossal részletekre kiterjedő beszélgetést folytassunk, melyből kiderül, mely szituációk jelentenek stresszt a gyermek számára! Vannak testi-lelki gyógyítást kombináló technikák is, mint a légzés-masszázs, de a megfelelő sport vagy egyéb iskola melletti elfoglaltság is sokat segíthet, mely a fölös energiákat tompítja, illetve átdolgozza a gyermek elgémberedett izmait. Fontos, hogy figyeljük meg, mely helyzetekben viselkednek idegesen! Gyógyszereket csak végszükség esetében fogadjunk el az orvostól, ha a helyzet kétséges és nincs idő egy hosszabb kezelésre, illetve, ha az a veszély fenyeget, hogy más betegség léphet fel az idegességből kifolyólag, mint például a szívritmuszavar is. Azért fontos, hogy az ideges gyerekkel azonnal orvoshoz forduljunk, hogy megakadályozzuk az oly gyakori táplálkozási zavarok kialakulását, illetve más látványos változások bekövetkezését, mint a körömrágás, a hajtekergetés, a száj rángatózása!
Forrás: Ezoterikus.hu