Kínai horoszkóp

Bíborcsillag horoszkóp - Rólad szól!

Fogantatási Naptár

Fogantatási horoszkóp

Rendezvényekre

Különleges jósdák, egyedi programok

Asztro-coach

Válaszd a jövőt! A sikerkulcs benned van!

Két Ösvény Tarot

Napi Tarot üzenetek - katt ide!

Bonyolult az életed? Lehet, hogy a neved miatt?

Rendezvényekre kell egy jósda!

Csupán néhány programötlet a 200-ból:

Ismerje meg további ötleteinket! Családi nap, céges rendezvények, privát partyk, bálok? 17 évnyi tapasztalat, megújuló ötletek, ingyenes dekoráció!

Holdnaptár

Gyanítod, hogy depressziós vagy? Így védekezz most azonnal!

Közzétéve: 2019. 12. 18. Írta: forrás: Medipress Forrás: Ezoterikus.hu
Értékelés
Ez a cikk 108 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ha valakit depresszió vagy szezonális depresszió gyötör, több természetes módszert is segítségül hívhat. Persze az orvosi vizsgálatot sem szabad soha kihagyni.

 
Természetesen léteznek még különféle szerek, módszerek, technikák, de íme néhány, mely ott van az orrunk előtt, a konyhában, vagy épp még fizetni sem kell érte.

1. D-vitamin pótlás


Erről a vitaminról, pontosabban hormonról nemrégiben mutatták ki, hogy szerepet játszik a depresszió tüneteinek kialakulásában. A Massachusettsi Egyetem kutatói kísérletükben kimutatták, hogy minél alacsonyabb valakiben a D-vitamin szintje, annál nagyobb a valószínűsége a depressziós tünetek kialakulásának.

2. Összetett szénhidrátok fogyasztása

Ha valaki fehérjedús étrenden él, vagy nem fogyaszt teljes kiőrlésű gabonaféléket, hiányozhatnak a szervezetéből azok az alkotóelemek, amelyek a szerotonin nevű idegi átvivőanyagot építik fel az agyban. Mivel ez a vegyület szabályozza a kedélyállapotot, érdemes némi gyümölccsel, zöldséggel, babfélével és teljes kiőrlésű gabonával kiegészíteni az étrendünket.

3. A koffein kerülése

A kutatások szerint a koffeintartalmú italok elnyomják a szerotonin termelését. Ha lemondunk a kávéról vagy a teáról, nagyobb esélyt adhatunk az agyunknak a kiegyensúlyozott kedélyállapothoz szükséges szerotoninszint biztosítására.

4. Több omega-3

Egy finn kutatás kimutatta, hogy a heti egynél kevesebb alkalommal halat fogyasztókban 31 százalékkal magasabb az enyhe-közepes depresszió gyakorisága, mint azokban, akik heti egy alkalomnál gyakrabban fogyasztanak halat. A legjobb omega-3 forrás a lazac és a szardínia, de a nyers dióban, a dióolajban, az őrölt lenmagban és a lenmagolajban is nagy mennyiségben előfordul.

5. Alkohol nélkül

Az alkohol depresszáns. Ha valaki depresszióban szenved vagy hajlamos a betegségre, kerülje az alkohol fogyasztását.

6. Orbáncfű

A gyógynövényt sokat szidják a médiában, mert a gyógyszerek kölcsönhatásba lépnek vele. Ennek ellenére számos tanulmány kimutatta, hogy az orbáncfű hatékony az enyhe-közepes depresszió ellen. Kövessük a csomagoláson feltüntetett utasításokat.

7. SAMe

A SAMe néven rövidített S-adenozil-lmetionin egy, az élő sejtekben természetesen előforduló vegyület. Alacsony szintje a depresszió kialakulásához vezethet. Pótlása három idegi átvivőanyag, a szerotonin, a dopamin és a noradrenalin szintjének növelését segíti elő, melyek mindegyike a hangulat szabályozásában vesz részt.

8. Elegendő magnézium bevitele

A magnézium is a hangulatszabályozó szerotonin termelése és működése szempontjából jelentős, ennek ellenére a kutatók szerint a népesség 80 százaléka magnéziumhiányban szenved. A legjobb étrendi források a zöld leveles zöldségek és a nyers mandula.

9. B-vitaminok

Depresszió ellen érdemes lehet komplex B-vitamin kiegészítőt szedni. Válassz mesterséges színezék és ízesítő nélkül készült termékeket.

10. Sétáld ki magadból!

A kutatások összefüggést mutatnak a testmozgás hiánya és a depresszió között. Bár nehéz rávenni magunkat arra, hogy a téli hónapokban mozogjunk, kiváló kedélyállapotjavító lehet. Ha tehetjük, legalább hetente 3-4 alkalommal menjünk el egy élénk sétára.

Ne feledd, bármilyen táplálékkiegészítő szedése előtt beszélj az orvosoddal.
Forrás: Ezoterikus.hu